Kodėl vitamino D2 papildai gali būti klaidingas pasirinkimas
Daugelis žmonių vartoja vitamino D papildus kaulų ir imuninės sistemos sveikatai palaikyti, ypač žiemos mėnesiais, kai saulės šviesos nepakanka. Tačiau Sario universiteto, John Innes centro ir Quadram instituto biotechnologijų mokslininkų atliktas tyrimas atskleidė, kad ne visi vitamino D papildai veikia vienodai.
D2 mažina organizmo D3 atsargas
Mokslininkai išanalizavo atsitiktinių imčių kontroliuojamų tyrimų duomenis ir nustatė, kad vitamino D2 papildų vartojimas gali sumažinti organizmo vitamino D3 koncentraciją. Vitaminas D3 yra forma, kurią mūsų kūnas natūraliai gamina veikiamas saulės šviesos ir kurią efektyviausiai naudoja bendram vitamino D lygiui palaikyti.
„Vitamino D papildai svarbūs, ypač spalio–kovo mėnesiais, kai mūsų kūnas negali pasigaminti vitamino D iš saulės šviesos. Tačiau atradome, kad vitamino D2 papildai iš tikrųjų gali sumažinti D3 kiekį organizme — tai anksčiau nežinomas poveikis", — teigia Emily Brown, pagrindinė tyrimo autorė iš Sario universiteto Mitybos, fizinio aktyvumo, chronobiologijos ir miego katedros.
Tyrimas, paskelbtas žurnale „Nutrition Reviews", parodė, kad daugelyje analizuotų tyrimų D3 lygis nukrito žemiau nei kontrolinėje grupėje. Profesorė Cathie Martin iš John Innes centro priduria, kad ši metaanalizė pabrėžia augalinės kilmės vitamino D3 prieinamumo svarbą.
Tyrimas patvirtina ankstesnius prof. Colino Smitho iš Sario universiteto darbus, paskelbtus „Frontiers in Immunology", kurie jau rodė vitamino D3 pranašumą prieš D2. Šis naujas atradimas — kad D2 ne tik mažiau efektyvus, bet ir aktyviai slopina D3 — yra reikšmingas žingsnis į priekį.
Praktinė išvada
Daugumai žmonių vitamino D3 papildai gali būti naudingesni nei D2. Tai ypač aktualu vegetarams ir veganams, kurie dažnai renkasi augalinius D2 papildus, nežinodami apie galimą neigiamą sąveiką su natūraliu organizmo D3. Prieš keičiant papildus, verta pasitarti su gydytoju ar vaistininku.
Šaltiniai: https://www.sciencedaily.com/releases/2026/05/260523021820.htm